Två stycken halvjobbiga saker:

  1. Sova på pendeln.
    Ja, eftersom att jag numera pluggar i Norrköping och bor i Linköping så måste jag jue såklart ta mig dit på något vis och det går oftast till såhär: Buss>Pendel>Spårvagn men ungefär en dag i veckan kan jag åka buss istället för pendel. Men till saken. Det som är halvjobbigt med detta är att jag oftast är sådär zombie-död-vandrande-lik-trött när jag åker så jag brukar oftast slumra till, vare sig jag vill inte. Det jobbiga med det är att jag för det första, flertalet gånger vaknat av mina egna stön i form av "mmm" och typ "ahhhh". När jag vaknar till så tycker jag personligen att det är lite pinsamt... Folk lär ju tro att jag drömmer värsta heta sexdrömmarna innanför ögonlocken, vilket jag faktiskt inte brukar göra på pendeltåget vad jag vet. En till jobbig sak som händer när jag somnar är att jag ofta sprattlar till. Ah, ett litet ryck tänker du men nej - Jag snackar om riktiga fisksprattel här. Benen flyger och galloperar fan åt alla möjliga håll. Detta brukar jag självklart också vakna av. Jag undrar vad den som sitter bredvid brukar tänka... Den tredje saken som jag lyckligtvist faktiskt har sett många andra människor göra är när mitt huvud faller åt sidorna eller rakt fram, eller jag kanske ska säga ner... Jag lyckas sällan hitta en skön position för mitt huvud. Det vill verkligen aldrig sitta där det ska.
  2. Köpa chips.
    Ok, vem vet inte att jag älskar chips och köper flera påsar i veckan? Jag överdriver inte när jag säger att jag är beroende. Men det var ingen nyhet, right. Grejjen med det här är i alla fall att jag tycker att det har börjat bli lite sådär halvjobbigt att köpa chips på ICA som ligger ungefär tre meter från min port. Eller okey, jag har tänkt på det här rätt länge om jag ska vara ärlig men det är inget som hindrar mig eftersom att mina enooorma sug kan ta över hela världen. Men det som är jobbigt med detta är att 1. ICA är litet. 2. Inte alls många kassörskor. 3. Både mami, bror och jag handlar onyttigheter där varje dag. 4. Jag vet att de har lagt märke till mina colaburkar och chipspåsar. Jag känner det på mig. Jag ser det! Tycker det börjar bli lite halvjobbigt. Och lite kul. Visst att kassörskorna inte tänker på det i mer än kanske två sekunder men ändå, jag känner mig så sjukt tjock och mobbad för detta! De måste ju tro att jag inte gör annat än att käka chippe fifan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0